Dikte ve Deşifre Okuma Çalışmaları için 220 Ezgi - 220 Melodies for Dictation and Sight-Reading Studies
Modal ve tonal yapıda, değişen uzunluklarda, basit, bileşik ve aksak ölçü birimleri içeren 220 ezgiden oluşan bu kitap, dikte ve deşifre çalışmalarını desteklemek için titizlikle tasarlanmıştır. Modal ezgiler, her biri karakteristik aralık yapıları ve atmosferik nitelikleriyle ayırt edilen yedi modu- Ionian, Dorian, Phrygian, Lydian, Mixolydian, Aeolian ve Locrian- temsil eden Antik Yunan Müziği geleneklerine dayanır. Buna karşılık, tonal ezgiler yerleşik tonal ilkelere bağlı kalarak majör ve minör dizileri kullanır. Kitaptaki parçalar, 21. yüzyılın estetik duyarlılıkları ve müzik paradigmalarıyla uyumlu olacak şekilde hem pedagojik hem de sanatsal değere haiz olması düşünülerek bestelenmiştir. Ezgiler, aralıkların ve diğer müzik öğelerinin yapısal karmaşıklığına özel dikkat gösterilerek sistematik olarak artan zorluk sırasına göre düzenlenmiştir. Yeni dizi veya kavramlar tanıtıldığında, bunlar karşılık gelen ezgilerin üzerinde belirtilmiştir. Kitaptaki parçalar çok yönlüdür ve dikte yazımında, ses veya çalgıyla okumada ya da alternatif pedagojik yaklaşımlarla kullanılabilir. Tüm çalışmalarda, yeterlilik geliştikçe kademeli ivmeler uygulanarak bilinçli biçimde yavaş bir hızla başlanmalıdır. This book is meticulously designed to support dictation and sight-reading exercises, comprising 220 melodies of varying lengths within both modal and tonal frameworks. These melodies encompass simple, compound, and asymmetrical time signatures. The modal melodies are rooted in the traditions of Ancient Greek Music, representing the seven canonical modes—Ionian, Dorian, Phrygian, Lydian, Mixolydian, Aeolian, and Locrian—each distinguished by its characteristic intervallic structures and atmospheric qualities. Conversely, the tonal melodies employ major and minor scales, adhering to established tonal principles. The compositions are crafted to align with the aesthetic sensibilities and musical paradigms of the 21st century, ensuring both pedagogical and artistic value. The melodies are systematically arranged in ascending order of difficulty, with particular attention to the structural complexity of intervals and other musical elements. When new scales or concepts are introduced, they are explicitly annotated above the corresponding melodies. These exercises are versatile and may be utilized in dictation writing, sight-reading with voice or instrument, or through alternative pedagogical approaches. All practice sessions should commence at a deliberately slow tempo, with gradual accelerations applied as proficiency develops. It is with the aspiration that this book serves as a valuable resource that it is presented, ***Müzik üzerine çalışan öğrencilerin duyuş becerilerini geliştirmeleri müziği algılamada, çalgı öğreniminde ve beste yazımında öncelikli bir ihtiyaçtır. Bu ihtiyacı karşılamayı hedefleyen pek çok kitap bulunmaktadır, ancak müzik üzerine çalışan öğrencilerin ve öğretmenlerin kaynak edinirlerken dikkat etmeleri gereken en önemli konulardan bir tanesi kaynak kitabın müzik dilinin çeşitliliği ve kapsayıcılığı olmalıdır. Bu kitap, Avrupa’nın tonal müzik diliyle birlikte tonal müzik dışındaki müziklere de eşit önem vererek öğrencinin müzik algısını 20. ve 21. yüzyıl modal müzik dilini de tanımaya ve algılamaya yönlendiriyor. Bu kitap herhangi bir dikte ve deşifre kitabı değil, bu yönüyle öğrenciler ve öğretmenler için temel alınacak, öğrencilerin müzik algısını geniş bir yelpazede geliştirecek, çağa uygun öncü bir kaynaktır. Kitaptaki parçaların farklı uzunluklarda olması, müzik cümlelerinin tarihte değer verdiğimiz müzik eserlerinde olduğu gibi doğal bir akışa sahip olması, bazen cümlelerin simetrik ve kalıp tekrarlarıyla oluşmaması ve bu unsurların, müziği duyuşla algılarken müzik kurgusuna daha özgür bir bakış açısı kazandırması büyük önem taşımaktadır. Her seviyede ve türde müzik üzerine çalışan öğrencilere ve öğretmenlere bu kitabı öneririm. Erberk Eryılmaz
Devamını Oku