Günümüzde bir yandan toplumsal yaşamdaki hızlı değişim ve dönüşüm, diğer yandan eğitim bilimleri alanındaki gelişmeler, eğitim uygulamalarına yeni bakış açıları getirmektedir. Özellikle eğitim bilimleri alanında, yeni öğrenme kuramları geliştirilmekte ve yeni öğretim yaklaşımları uygulama fırsatı bulmaktadır. Bu yeni öğretim yaklaşım ve uygulamaları öğrenme-öğretme süreçlerine farklı seçenekler sunmaktadır.
Bilgi toplumunda bireyin hızla değişen topluma uyumunu gerçekleştirme; bireyin kendini gerçekleştirmesini sağlama, sosyal ve fiziki çevresiyle etkileşimini artırma; etkili ve etkin vatandaş olmalarını sağlama amaçlarını gerçekleştirmeye çalışan eğitimde yeni bakış açılarına gereksinim duyulmaktadır. Bu bağlamda, özellikle eleştirel düşünme, karar verme, problem çözme vb. üst düzey düşünme becerileri kazandırılmasını öngören 21.yüzyıl becerilerine vurgu yapılmaktadır. Öğrencilerin günümüz toplumlarına uyum sağlaması ve geleceğe hazırlanması adına 21. yüzyıl becerileri oldukça önemlidir. 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasına ilişkin vizyonun gerçekleştirilebilmesi için de eğitim programlarının yanı sıra eğitim ve öğretim yaklaşımının geliştirilmesi ve kullanılması gerekmektedir. Nitekim dünyada pek çok ülke, bireylere 21.yüzyıl becerilerinin nasıl kazandırılabileceğine odaklanmakta ve bu doğrultuda eğitim politikalarını yeniden ele almaktadır.
Alanında uzman çok sayıda akademisyenin katkısı ile hazırlanan bu kitapta, 21. yüzyıl becerileri bağlamında gerek teknolojinin eğitime katkılarını, gerekse öğrenme kuramlarındaki paradigma değişikliklerini öğrenme-öğretme sürecine yansıtan anlayış, model ve yaklaşımlara yer verilmiştir. Kitapta, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olmalarına katkıda bulanacak, onlara somut, anlamlı ve zengin öğrenme fırsatları sağlayacak, öğrenmekten keyif almalarını, kendilerini gerçekleştirmelerini ve yetkinliklerini kullanma ve artırmalarına imkân verecek özgün uygulama örnekleriyle desteklenmiş öğrenme-öğretme yaklaşım ve uygulamaları yer almaktadır. Kitap eğitim bilimleri alanındaki en son kuram, anlayış ve uygulamaları anlamlı, özgün ve uygulamalı şekilde sunmaktadır. Bu yönüyle kitabın; alanda çalışan akademisyen, öğretmen ve öğretmen adaylarına kakı getirmesi beklenmektedir.