21.yy. insan yaşamının her alanında köklü değişimlerin ve gelişmelerin yaşandığı bir yüzyıldır. Bu yüzyılda her şey olağanüstü bir hızda gelişmekte ve insanoğlu zaman zaman bu gelişimin çok gerisinde kalmaktadır. Zaten gelişmiş ve ileri bir toplum olmanın yolu da çağımızda yaşanan bu gelişmelerin gerisinde kalmamaktan geçmektedir.
22.yüzyılda en hızlı gelişmenin ve değişmenin yaşandığı alanlardan biri de hiç kuşkusuz bilim ve bilimin ürün boyutunu oluşturan teknolojidir. Bu alanlarda yaşanan değişme ve ilerlemeler tüm dünyanın düzenini ve gidişatını doğrudan etkilemektedir. Hayatın her alanında bilim ve teknolojideki ilerlemelerin derin izlerini görmek mümkündür. Hiç kuşkusuz eğitim bilimleri alanı da bilim ve teknolojideki bu değişmelerden etkilenmiş ve eğitimde teknoloji kullanımı meselesi bu yüzyılın eğitim bilimleri alanındaki en önemli çalışma alanlarından birini oluşturmuştur.
Eğitim teknolojileri; bugünün dünyasına uyum sağlama, öğretim sürecinde elde edilecek verimi arttırma ve öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları en aza indirme gibi birçok amaca hizmet etmekle birlikte eğitimin herkese ulaştırılması noktasında da etkin ve önemli bir enstrümandır. Eğitim teknolojileri bu amaçlar doğrultusunda öğrenme kaynaklarının ulaşılabilirliğini düzenleyerek, eğitimin işlevselleştirilmesini sağlamakta ve süreç sonunda elde edilecek verimi artırmaktadır.
21. yy eğitim teknolojilerinin ele alındığı bu kitapta, eğitim teknolojisinin tanımı ve tarihsel gelişimi, pedagojik olarak teknoloji araçlarının önemi, eğitim teknolojisinin kullanımı, eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili sorunlar, Türkiye'de eğitim teknolojilerin kullanımı ve uzaktan eğitim, uzaktan eğitimin tarihçesi ve bir uygulama örneği gibi konularda ayrıntılı bilgiler verilmektedir.