21. yüzyıl hayatımıza sirayet etiği pek çok yenilikle, değişim ve dönüşüm çağı olarak nitelendirilmektedir.
Bu dönüşüm sürecinin baş aktörlerinden biri hiç şüphesiz bilgi-iletişim teknolojilerindeki gelişmelerolmuştur. Bu durum 21. Yüzyıl içerisinde gelişmiş ülkeler arasında üretim, buluş yapma ve teknolojik gelişmealanlarındaki yarış iyice hızlanmıştır. Gelişen teknolojiyle 21.YY gelindiğinde bilgiye ulaşmak dahakolaylaşmış Bilişim Çağı ortaya çıkmıştır. Uzağı yakın, bilinmeyenleri bir tuşla bilinebilir kılan bu değişimalanı, bireylerin günlük yaşamı üzerinde olduğu kadar bireyin çevresi ile arasındaki ilişkileri de derindenetkilemiştir. Bu kapsamda, bir yandan birey kendisini keşfederek geliştirmesi diğer yandan da çevresineuyum göstermesi elzemdir.
Bu kitap, 21. Yüzyılda erken çocukluk eğitim modellerinden 6C'yi güncel gelişme ve tartışmalarçerçevesinde ele almayı ve detaylı bir okuma çerçevesi sunmayı amaçlamaktadır.