Bu kitap İngilizce okuma becerilerinizi geliştirmeyi hedeflemektedir. Okuma, hem TOEFL, IELTS ve PTE gibi uluslararası sınavların hem de üniversitelerin hazırlık sınıflarını geçmek için uygulanan proficiency sınavlarının önemli bir parçasını oluşturuyor. Okuma becerisi, birçok alt beceriyi de içeriyor. Örneğin, öğrenciler üst seviyelerde bile bazen karmaşık gramer yapısı nedeniyle ifadeleri anlayamayabiliyorlar ya da yanlış anlıyorlar. Akademik okuma sınavları, öğrencilerden aynı zamanda çıkarım yapmak, sebep-sonuç ilişkilerini anlamak, yazarın amacını veya metnin genel konusunu belirlemek gibi çeşitli bilişsel becerileri de kullanmalarını bekliyor. Yine de, yabancı dil öğrencileri için okuma metinlerindeki başarının temelini kelime bilgisi oluşturuyor diyebiliriz. Elbette, okuduğunu anlamak için yeterli kelime bilgisine sahip olmanın faydalı olacağı aşikâr; dolayısıyla, muhtemelen zaten farkında olduğunuz bir konu bu (değildiyseniz de üzülmeyin, hep yeni şeyler öğreniyoruz). Ancak, kelime bilgisinin ne kapsamda olacağını, hedefimizde olan sınavlarda hangi kelimelerin daha sık görüldüğünü ve bu kelimeleri ne derinlikte bilmek gerektiğini bilmek biraz uzmanlık işi. Örneğin 2000 yılında yapılan bilimsel bir araştırma (Hu & Nation, 2000), dışarıdan herhangi bir yardıma ihtiyaç duymadan ileri düzey bir okuma parçasının tamamını anlamak için parçada geçen kelimelerin yaklaşık %98'ini bilmek gerektiğini ortaya çıkarmıştır. Yani okuma sırasında her on kelimeden birini, o kelimeyi bilmediğiniz için tahmin etmek zorunda kalıyorsanız, bu sınavlarda en üst düzeyde başarı göstermeniz çok zor. Tabi, "zaten TOEFL'dan 120 almayı amaçlamıyoruz" diyebilirsiniz. Ama genelde üniversitelerin sınavlarında, veya TOEFL, IELTS gibi sınavlarda beklenen minimum puanı almak için önemli akademik kelimelere hakim olmanız gerekiyor. Başka bir bilimsel araştırma, akademik metinlerde karşılaşılan en sık 570 kelimeyi listelemiştir (Coxhead, 2000). İngilizce'deki bütün kelimeleri bilmeniz mümkün değil (Türkçe'de de mümkün değil); o nedenle, kelime haznenizi zenginleştirirken hedefinizdeki kelimeler en çok işinize yarayacak kelimeler olmalıdır. Kelime bilgisi ile ilgili bir diğer bilimsel gerçek ise kelime bilginizin algısal seviyede (receptive) ya da üretken seviyede (productive) olabileceğidir. Yani bir kelimeyi, sadece gördüğünüzde anlamını hatırlama seviyesinde mi biliyorsunuz yoksa bu kelimeyi kendiniz yazarken ve konuşurken de üretken olarak kullanabiliyor musunuz? Okurken, birçok sınavda kelimeleri üretken olarak bilmeniz gerekmiyor, ancak akademik dil sınavlarında yazma ve konuşma kısımları da olduğundan, kelimeleri üretken olarak kullanabilmeniz gerekir. Bu sebeplerden, bu kitap, yukarıda bahsi geçen akademik kelime listesini hedeflerinden biri olarak belirleyerek çeşitli kelime çalışmaları sunuyor, bolca örnek cümle ve bu cümlelerin Türkçe karşılıkları ile kelimeleri farklı bağlamlarda defalarca görmenize olanak sağlıyor, ve sistematik biçimde seviyesi artan okuma metinleri egzersizleriyle hem kelime bilginizi pekiştiriyor hem de sınavlardaki çeşitli soru formatlarına sizi hakim hale getirmeyi amaçlıyor.