Fiziki ya da fiziksel işletmecilik. İlk olarak duyduğumuzda kısmen kulağımızı tırmalayan bir açıklama olsa da günlük ihtiyaçlarımızı gidermek için uğradığımız marketten, pantolon almak için girdiğimiz mağaza gibi fiziki bir mekanda yer alan işletmeler için kullanılan açıklamadır.
Dijital ya da sanal işletme ise çevrimiçi hizmet veren pazaryeri platformlarında veya kendi e-ticaret yapılarıyla hizmet veren günümüzde ise instagram, facebook gibi sosyal medya platformlarında satış yapan işletmeler için kullanılan kavramdır.
Bu dönüşümü gerçekleştiren işletmeler ise stok, finans, lojistik, tedarik, insan kaynakları ve reklam yönetimlerini tek bir panel üzerinden takip ederken fiziksel gerçek yaşam algı değerlerini sanal gerçeklik ile birleştirerek faaliyet gösterdikleri pazarlarda daha az bütçeler ile daha fazla verim alma imkanına ulaştılar.
Her kademesinde insan fonksiyonunun temel alındığı fiziksel işletmeler günümüzde ve gelecek dünyada sadece geleneksel unsurlarla devam edemeyecekleri bu değişme ayak diretmeleri durumda maalesef yeni dünya ticaretinde yer bulmakta zorlanacaklardır.