Adil oyunun kavramsal olarak kökeni henüz net bir şekilde anlaşılmadığı bilinmektedir. Adil oyun oldukça geniş bir anlam içerirken, sadece sporun temel bir unsuru olmamak ile birlikte toplumun genelinde, iş yaşamında, rekabet ortamında, spor alanının tamamında, (özellikle finansal ve müsabaka) sosyal ve psikolojik durumlarda, ırkçı eylemler ve daha birçok faktörde etkisini gösterebilmektedir. Dolayısı ile genel bir saygı felsefesi oluşturulup, gerekli olan kurallara uyulmasının sağlanması gerekmektedir.
Sporun en önemli özelliklerinden birisi de bireyin önce kendini, sonra başkalarını tanıyabilme fırsatının olabileceği aktivite alanıdır. Spor ortamı içinde birey kendi yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini tanımayı, eşit koşullarda yarışmayı, yenilgiyi kabullenerek başkalarını takdir edebilmeyi, kazandığı zaman mütevazı olabilmeyi, başkalarına yardım etmeyi, doğayla ve zamanla yarışarak zamanını ve emeğini en uygun şekilde kullanmayı ve kurallara uymayı öğrenir. İnsanın kendisinde var olan ve sporla ortaya çıkartıp, geliştirdiği bu erdemler günlük yaşantısına da yansır. Yani yaşantısının diğer alanlarını da etkiler. Bu anlamda spor adil oyun eğitiminin önemli bir aracıdır.