Kodlama eğitiminin ana okuldan itibaren başladığı günümüzde, sürükle bırak yöntemi ile Legoları birleştirir gibi kodlama yapmaya imkân sağlayan Scratch tabanlı mBlock programı, STEAM eğitimi için en çok tercih edilen programlardandır. MBlock programı ile çeşitli oyun ve animasyonlar yapılabildiği gibi, Makeblock firmasının kitleri ve Arduino kartları da kodlanabilmektedir.
Arduino ise zihnimizde ve bilgisayar üzerinde tasarladığımız algoritmayı görsel hale getiren, maliyeti düşük elektronik bir karttır. Popülerliği yüksek ve kullanımı oldukça kolay olan Arduino kartı ile birçok projeyi gerçekleştirmek mümkündür.
Kitapta, sıfırdan başlanıp temel seviyeden ileri seviyeye doğru bir yol takip edilmiştir. MBlock programının menüleri ve kod blokları tanıtıldıktan sonra mBlock ile Arduino kartının nasıl kodlandığından bahsedilmiş ve bununla ilgili 41 adet uygulamaya yer verilmiştir. Her bir uygulama için; amaç, açıklama kısmı, malzeme listesi, bağlantı şeması, uygulama algoritması ve mBlock kodları ayrı ayrı verilmiştir. Bazı uygulamalarda ise uygulama adımları ve öneriler de eklenmiştir. Ayrıca uygulamalarda kullanılan malzemelerin özellikleri uygulama içerisinde açıklanmıştır.
Kitapta bulunan uygulamalardan bazıları şunlardır;
• Trafik lambası
• Yürüyen ışık
• Arduino ile konuşan Panda
• RGB Led kullanımı
• Buzzer ile melodi
• Buton kullanımı
• LDR ile otomatik yanan gece lambası
• LM35 sıcaklık sensörü yangın alarmı
• PWM ile Led parlaklık kontrolü
• Servo motor uygulaması
• Joystick ile basit robotik kol
• HC-SR04 ile park sensörü
• LCD ekranda kayan yazı
• Panda çiçek suluyor (Toprak nem sensörü)
• Yağmur sensörü kullanımı
• Alkış ile led yakma (Ses mikrofon sensörü)
• Alev sensörü kullanımı
• Gaz sızıntı alarmı
• Hareket (PIR) sensörü kullanımı
• Röle ile 220 V Lamba kontrolü
• RFID kart uygulaması
• L298N motor sürücü ile DC motor hız ve yön kontrolü
• Engelden kaçan araç
• Çizgi izleyen araç
• Bluetooth kontrollü araç
Kitapta ayrıca interaktif uygulamalara da yer verilmiştir. Uygulamaların tamamı denenmiş olup donanımsal ve yazılımsal bir hata yapılmadığı sürece çalışmaktadır.
Kitap, kodlamaya meraklı her yaş grubuna hitap etmekle birlikte özellikle ilk ve ortaöğretim kurumları için tavsiye niteliğindedir.