Genel bir gözlemle okulun öğrencilerde ahlaki gelişime ve karakter oluşumuna katkıda bulunması gerektiği konusunda yaygın bir fikir birliği olduğu görülüyor. Bu bağlamda kurumsal ve kişisel olarak ahlak ve karakter eğitimi konusunda çalışmalar yürütülmekte, projeler hayata geçirilmekte, çokça nefes ve mürekkep tüketilmekte… Ancak konunun sıcak bir gündem oluşturduğu son on-on beş yıl günümüze doğru gözden geçirildiğinde, ahlak ve karakter eğitimine yönelik farklı bakış ve yaklaşımları araştırma sonuçları ve bilimsel bilgilerle mezcederek bir araya getiren önemli bir kaynağa hâlâ sahip olmadığımız görülecektir. Bu el kitabı mesleğinin zirvesindeki araştırmacı ve akademisyenleri bir araya getirerek işte bu boşluğu doldurmakta, eğitimin bu hassas alanına yönelik bütün bakış açılarını Amerikan tecrübesinden hareketle eksiksiz olarak sunmaktadır. Ahlak ve karakter eğitimi konusundaki yaklaşımların tarihsel ve felsefi temelleri, adil ve ilgili öğrenciler yetiştirmeye elverişli sınıf ortamlarının nitelikleri, sosyal ve duygusal öğrenme, okul öncesinden üniversiteye dek ahlak eğitimiyle ilgili çağdaş yaklaşımlar, okul ve sınıf dışında ahlak ve karakter eğitimi, sonuç alıcı uygulamaları yürütebilecek öğretmen ve idarecilerin hizmet içi eğitimleri gibi pek çok konu bu kitapta ilgililerine sunulmaktadır.
Kapsamlı ve zengin içerikli Ahlak ve Karakter Eğitimi El Kitabının öğretmenliğe hazırlanan eğitim fakülteleri öğrencilerinden onların yetişmesine emek veren öğretim elemanlarına, ahlak ve karakter eğitimi sahalarında hizmet veren araştırmacı ve akademisyenlerden eğitim felsefecileri ve program geliştirme uzmanlarına, gelişim ve eğitim psikologlarından sosyologlara, ahlak ve karakter eğitimine dair güncel uygulamaları öğrenmek isteyen öğretmenler ve okul idarecilerinden ebeveynlere geniş bir kesim için önemli bir başvuru kaynağı olacağını ümit ediyoruz.