Ülkemizde 2000'li yıllardan itibaren toplumsal yapıdaki değişime bağlı olarak, ailelerin desteğe ihtiyacı artmış; aile danışma merkezlerinde, okullarda, üniversite ve benzer kurumların psikolojik danışma merkezlerinde çalışabilecek, yetkin aile danışmanlarına ihtiyaç vardır. Bu kitap, Mesleki Yeterlik Kurulu'nun tanımladığı aile danışmanının yetişme sürecini desteklemek için yazılmıştır. Kitaptan, lisans ve lisans üstü programlarda "aile danışmanlığı" dersinde öğrenciler; sahada aile ile çalışan profesyoneller, mesleki yetkinlerini geliştirmek için yararlanabilir. Bu kitapta, kendi tarzımı okuyucu ile paylaşıyorum. Biz psikolojik danışmanlar, lisans eğitimimizden itibaren Carl Rogers'in danışan merkezli kuramı temelli eğitim alırız.
Benimde temel eğitimim bu doğrultuda olup; sistem perspektifi ile, özellikle geleneksel aile kuramcılarının (Bowen, Minuchin, Satir ve Haley) görüşlerini 'PDR'ci bakış açısı' ile harmanladım. Ayrıca, pozitif psikoloji ekolünü aile danışmanlarının benimsemesi; gelişimsel-önleyici yaklaşımla ailelerin güçlü yanlarına odaklanarak, aile yaşam kalitelerini artırmaları gerektiğini savunuyorum. Kitapta beş vakaya yer verilmiştir. İlk üç vaka, öğrencilerimin benim süpervizörlüğümde yürüttüğü çalışmalarına aittir. Vaka-4 benim boşanma sürecinde tek eşle sekiz ay süren çalışmama; Vaka-5, benim bir aile ile iki yıl ve 20 seans yürüttüğüm bir çalışmanın raporudur. Çalışılan vakalar, kısa bilgi notları ile okuyucuya aktarılmıştır.