Dünyanın değişim sürecinde en önemli dönemeçlerden biri olan teknolojik gelişmeler ve internet, hayatın her alanını yeniden biçimlendirmiştir. Bu değişim hikayesinde insan, teknoloji ve iş birliği kitlelerin kaynak olarak kullanılması fikrini farklılaştırmıştır. Kitle kaynak, günümüzde tüm sosyal ve ticari etkileşimlere dokunarak şirketlerin ve markaların iş yapma biçimini ve pazarlama şeklini değiştirmiştir. Kitle kaynak pazarlama ve marka uygulamalarının yanı sıra sivil toplum çalışmaları, kitlesel fon toplama organizasyonları, vatandaşların katılımıyla gerçekleştirilen bilim, uzay ve yapay zeka projeleri ve hükümetlerin vatandaşla iş birliği içinde gerçekleştirdiği çalışmalarda kullanılmaktadır. Birçok farklı alanda kullanılan kitle kaynak geleneksel yönetim süreçlerini küresel boyutta etkileyerek sistemsel açıdan değiştirme potansiyeline sahip 21. yüzyıl yönetim anlayışıdır. Elinizdeki çalışma, tüm bu yaşanan değişimlerin odağındaki kitle kaynak olgusunun, halkla ilişkiler bağlamında katılımcı kültür perspektifinden ele alınarak, farklı ve çok yönlü bir bakış açısı kazandırmak inancıyla kaleme alınmıştır.