Algoritmalar, gün geçtikçe dijitalleşen dünyada toplumsal yaşamın birçok farklı alanında, önemli etkileri ve sonuçları bulunan bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Sağlık sektöründen istihdama, eğitimden adalet sistemine kadar birçok alandaki varlığı tartışma konusu olan ve arka planda sessiz bir biçimde çalışarak anlam dünyamızı, toplumu, kültürü şekillendiren algoritmik sistemler, medya sektöründe de gittikçe artan şekilde etkili olmaktadır. Algoritmalar; haber toplama, üretim ve dağıtım aşamalarında ve medya tüketiminde sürekli karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde, dijitalleşmenin hızla arttığı dünyada, medyayı ve medyanın geleceğini, algoritmalar ve yapay zekâ teknolojileri olmaksızın ele almak ve değerlendirmek yetersiz kalacaktır. Tüm dünyada, algoritmaların etkileri ve sonuçlarının tartışıldığı, günden güne büyüyen bir literatür bulunmaktadır. Algoritma konusunun farklı boyutlarıyla ele alındığı bu kitap ile bu tartışmaların, Türkiye'de de gereken ilgiyi görmesi amaçlanmıştır. Habercilik ve medya alanında kullanılan algoritmalara odaklanılan bu kitapta; medyada kullanılan algoritmalar hakkında bilgi verilmiş; algoritmik gözetim, algoritmik popülizm, algoritmik aktivizm, algoritmik okuryazarlık, dijital halkla ilişkiler ve algoritmalar, algoritma etiği gibi konular tartışmaya açılmıştır.