Yapay zeka çalışmalarındaki son gelişmelerle beraber hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş olan algoritmaların kültürel ürünlerin ortaya çıkışındaki etkisi gün geçtikçe daha da kritik bir hale geliyor. Algoritmalar, insan zekasının aksine matematiksel işlemin kesinliğine dayanan bir yapıda çalıştıklarından ve sosyal medya gibi ticari alanlarda kullanıldıklarında genellikle kar maksimizasyonunu birinci plana alarak işlev gösterdiklerinden, bu durum, bazı sorunları ve tartışmaları da beraberinde getiriyor. Dijitalleşmenin kültürel alana getirdiği yeniliklerin "dijital kültür" terimiyle ifade edilmesi gibi artık algoritmaların yarattığı değişim de "algoritmik kültür" başlığı altında anılıyor. Bahsi geçen konular hakkındaki fikir ve tartışmaların konu edildiği bu çalışma, YouTube'daki 21 içerik üreticisinin YouTube öneri sistemi algoritması hakkındaki görüş ve deneyimlerine de yer vererek algoritmaların kültürel üretim üzerindeki rolünü soruşturmayı hedeflemektedir.