Algoritmalar, yapay zekânın hiç olmadığı kadar popüler hale geldiği, verinin her geçen gün daha fazla önem kazandığı dijital iletişim ortamında, verilerin toplanması, işlenmesi ve analiz edilmesi gibi süreçler sonunda kullanıcıların dijital ortamdaki kararlarını kapsar biçimde deneyimlerine nüfuz eden süreçlerin etkili aktörleri haline gelmiştir. Öneri sistemleri
ise kullanıcıların dijital izleriyle algoritmik aktörleri bir araya getirerek kullanıcıları, dijital platformların kapısından kişiselleştirilmiş bir dünyaya dahil etmektedir. Kullanıcıların dijital platformdaki davranışsal verileri ile tercihlerini öngören
algoritmik sistemler, karar destek mekanizmaları olarak
işlemektedir. Algoritmaların kara kutusuna ışık tutmaya çalışan eleştirel algoritma çalışmaları ise bu mekanizmaların bireysel ve sosyal bağlamda oluşturduğu ya da oluşturabileceği risklere
odaklanmakta ve dijital iletişim sürecini söz konusu riskler odağında sorunsallaştırmamızı , çözüm önerileri üretebilmemizi sağlamaktadır.