Ali Nesin'in müfredatı bir kenara bırakıp, "Meraklı bir fen lisesi öğrencisinin bilmesi gerekir," dediği konuları yazdığı serinin ilk kitabı "Kümeler Kuramı". Bu kitapta lise 1 öğrencilerinin anlayabileceği düzeyde kümelerle ilgili temel kavramlar konu ediliyor. Eğlenceli bir sohbet gibi ilerleyen anlatıma her kavram hakkında onlarca örnek, alıştırma ve matematiğin tarihi gelişimi üzerine ilginç bilgiler eşlik ediyor. Kümeler Kuramı'nda birtakım formüller ve yöntemlerin başköşede oturduğu tatsız tuzsuz bir metin değil, tanım ve kavramların öneminin vurgulandığı, sadece bilineni değil bilinmeyeni de anlatan, düşünmeyi teşvik eden sıradışı bir içerik bulacaksınız.
Ali Nesin'in liselere yönelik matematik ders kitaplarından İkincisi elinizde.
Ali Nesin bu kitabı için, "Okur doğal sayılara elbette daha önceki eğitim yıllarından aşinadır. Zaten önceki kitapta da hiç çekinmeden sayıları (kümelere örnek vermek amacıyla) kullanmıştık. Bu kitapta okurun doğal sayılar hakkında bildiklerini daha modern bir dille gözden geçireceğiz. Kullanacağımız dil daha çok kümeler kuramının dili olacak.
Aralara bayağı ilginç ve zorlayıcı problemler serpiştirdim. Okurun o problemler üzerine zaman geçirmesini öneririm, hemen olmasa da ileride yararını görecektir," diyor.
Ali Nesin'in liselere yönelik matematik ders kitaplarından üçüncüsü elinizde. Ali Nesin, "Önceki kitapta [2. Kitap] doğal sayılarla ve doğal sayıların toplama ve çarpma işlemleriyle ve sıralama ilişkisiyle tanışmıştık. Bu kitapta tamsayılarla tanışacağız. İlk iki bölümde tamsayıları oldukça yapay ve biçimsel bir biçimde tanımlayıp bazı temel özelliklerini göreceğiz. Okur, tamsayıları geçmiş yıllardan bildiğinden, sıkıcı olmamak için çok fazla ayrıntıya girmeyeceğiz. Ama üçüncü bölümde tamsayıları yeniden, en baştan ve bambaşka bir bakış açısıyla ele alacağız. Üçüncü bölümde tamsayıları tanımlamayacağız, sadece tamsayıların toplama, çarpma ve sıralamaya dair aksiyomlarını, yani hiç tartışmadan kabul ettiğimiz özelliklerini yazıp, tamsayıların diğer özelliklerini bu aksiyomlardan hareketle kanıtlayacağız. Yani üçüncü bölümde yaklaşımımız 'aksiyomatik' olacak. Umarım okur ilk iki bölümü sıkıcı, üçüncü bölümü heyecanlı bulur," diyor.