İletişim çalışmaları, anaakım ve eleştirel medya kuramlarından oluşmaktadır. Türkiye'de çoğunlukla medya kuramları kitaplarında söz konusu iki yaklaşım, bir arada ele alınmaktadır. Bu kitapta ise yalnızca anaakım medya kuramları işlenmektedir. Kitap, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi'nden 9 kadın ve 10 erkek akademisyen tarafından oluşturulmuştur. Kitapta toplamda 16 kuram ele alınmıştır. Bunun yanı sıra bir bölüm iletişim modellerine, bir bölüm liberal feminizme ve bir bölüm de yönteme ayrılmıştır. Kitapta editör Ömer Özer tarafından yazılan bir de giriş yazısı yer almaktadır. Kitaptaki bölümlerde, ele alınan kuramlara yöneltilen eleştiriler ile bu kuramların yeni medya bakımından değerlendirmesi de bulunmaktadır. Kitap, kendini iletişim alanı içinde konumlandıran herkese seslenmektedir. Elbette sosyoloji ve psikoloji gibi disiplinlerde de kullanılabilecek bir kitaptır. Nitekim Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programlarında rahatlıkla okutulabilecek bir içerik ve yapıya sahiptir.