İstanbul'un taşlı yollarında delikanlılar, kafalarını güzelliğe,özgürlüğe ve başkaldırıya çevirirken ülkedeki gerginlikaşağıdan yukarıya yukarıdan aşağıya artmakta ve herkeskaderlerinin biçileceği bu zaman için yerlerini almaktaydı.İşte bu köşe kapma oyunu sırasında sokaklardanmeyhanelere kadar olan biten her şey MuzafferBuyrukçu'nun özenli kaleminden bir kamera gerçekliğiylekaydedilmişti, deklanşöre basmış her ne oluyorsa anındagörüntülenmişti.
Muzaffer Buyrukçu, 1968'den 1986'ya uzanan günlüklerinibir araya getirdiği Anında Görüntü'de, edebiyat camiasınınve dönemin aktüel çevresinin adeta bir fotoğrafını çekerekkalbinde ve zihninde saklı kalan anıları ölümsüz kılıyor. EdipCansever'den Cevap Çapan'a, Yannis Ritsos'tan, RenéGaudy'e kadar ulusal ve uluslararası birçok sanatçınınmahfillerde dönem edebiyatı ve çağın sanat anlayışına dairfikirleri Buyrukçu'nun günlüklerinden sonsuzluğa uzananbir yolculuğa çıkıyor.