Türkiye'de Arapça dil bilgisi konusunda önemli eserler telif edilmiştir. Ancak bu eserlerin geneli akademik düzeye daha yakın ve Arapçayı yeni öğrenen öğrencilere hitap etmemektedir. Zira bu eserlerde kurallar uzun cümlelerle anlatılmakta, birçok istisnaî kurala yer verilmekte, az örnek zikredilmekte ve zikredilen örneklerin açıklaması yapılmamaktadır. Bu ve benzeri sebeplerden ötürü ilgili eserlerin anlaşılırlığının zorlaştığını ve özellikle Arapça öğrenmeye yeni başlayan öğrencilerin bu eserlerden yeterince istifade edemediğini düşünmekteyiz. Biz bu eserle, Arap nahvine yeni bir kural koyduğumuzu veya yeni bir teori geliştirdiğimizi iddia etmiyoruz. Ancak bu eserde, kuralları çok basit ve anlaşılabilir şekilde ortaya koyup örnek zikretmekle yetinmeyip verilen örneği de tablolar içinde açıkladık. Öğretmen Kitap Modeli adını verdiğimiz bu model, öğrenciye konuyu bir öğretmenden dinliyormuş gibi anlatmaktadır. Bu yöntem, öğrenciye bir öğretmene ihtiyaç duymaksızın kitaptan öğrenme imkânını sunmakta ve okuduğu cümlelerin tümünün irabını öğretmektedir.