Artırma yoluyla satış, önceden tespit edilen zaman ve yerde, önceden belirlenen şartlara göre gerçekleştirilen; rekabet halindeki isteklilerin birbirini izleyen teklifler vermeleri sonucu en yüksek fiyat teklifini veren istekliyle akdedilen satıştır. Artırma yoluyla satış, Türk Borçlar Kanunu'nun 274 ila 281. maddeleri arasında düzenlenmiştir. Bu çalışmada öncelikle artırma kavramı, artırma yoluyla satışın tarihi gelişimi, mukayeseli hukukta düzenlenişi, ekonomik temeli, fayda ve sakıncaları, hukuki niteliği, unsurları, tarafları ve tarafları arasındaki hukuki ilişkiler tespit edilmiştir. Daha sonra artırma yoluyla satış sözleşmesinin kurulması, hükümleri ve iptali konuları sistematik bir şekilde incelenmiştir. İnternetin günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesiyle internette artırma yoluyla satış, yeni bir pazarlama yöntemi olarak ortaya çıkmıştır. İnternette artırma yoluyla satışın Türk Borçlar Kanunu kapsamında artırma yoluyla satış olup olmadığını tespit etmek için, ikisinin mukayese edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, söz konusu mukayese yapılarak internette artırma yoluyla satış sözleşmesinin tamamlanması süreci ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve bu süreçte ortaya çıkan uyuşmazlıklara ilişkin yargı kararları ve doktrin görüşleri değerlendirilmiştir. Konunun incelenmesinde, Türk hukukuna ışık tutabilmek amacıyla İsviçre ve Alman hukuk doktrini ve yargı kararlarından yararlanılmıştır.