Feminist distopyası Dünyanın Sonundayız'la dikkatleri çeken Lidia Yuknavitch, Ateşten Çıkan Kız'da bir şiddet mağdurunun direniş öyküsünü anlatıyor. Savaşın korkunçluğunu ve erkek egemen dünyanın acımasızlığını ele alıyor.
Doğu Avrupa'da bir fotoğrafçının objektifine kan dondurucu bir görüntü takılır: Evi ve ailesi yanıp kül olurken alevlerin içinden çıkan bir kız. Kendisi de başka bir trajedinin kurbanı olan bir yazar, bu sahneyi saplantı haline getirir ve fotoğrafın hikâyesini yazmaya başlar. Yazarın yakın çevresindekiler fotoğraftaki kızı kurtarmak için bir araya gelir. Bir sinemacı, bir şair, bir performans sanatçısı, bir oyun yazarı ve bir de ressamın bulunduğu bu grup, hayatta kalmaya çalışan kızı bulabilecek midir?
Ateşten Çıkan Kız, insanı tabularla yüzleştiren, sözünü esirgemeyen bir roman.
"Gençliğimde Henry Miller, Jack Kerouac, Charles Bukowski gibi yazarların vahşi, inişli çıkışlı, bir arayış peşindeki düzyazı tarzını keyifle okudum, ama onlardaki kadın düşmanlığından bezdim. Biri olmadan diğeri olamıyor mu diye düşündüm. Görünen o ki olabiliyormuş, çünkü: Lidia Yuknavitch."
- Rebecca Solnit
"Yuknavitch bize anlatılması gerekenleri anlatıyor; duyması kolay olanları değil."
- Kirkus Reviews
"Rahatsız edici ve meydan okuyucu."
- Publishers Weekly
"Yuknavitch'in korkunç şeyler hakkında güzel yazabilmek gibi sihirli bir yeteneği var."
- Powell's