Bu eser, Avrupa ülkelerinden İsveç, Yunanistan, Hollanda, İtalya, Portekiz, Finlandiya, İngiltere, İrlanda, İskoçya ve Fransa ile Türkiye eğitim sistemlerinin; anaokulu, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim, yükseköğrenim, öğretmen yetiştirme, yaygın eğitim ve mesleki ve teknik eğitimle ilgili okulların, eğitim süreçlerindeki konumlarını ifade etmek amacıyla oluşturulmuştur. Eğitim sistemleri ifade edilen ülkelerin, eğitim sorunları ve bu sorunlara çözüm önerisi şeklinde bir değerlendirme sunulmamış ve ismi geçen ülkelerin eğitim sistemleri birbirleriyle karşılaştırılmamıştır. Bu eser, eğitim tarihi araştırmasıdır. Bu bağlamda ülkemiz eğitim tarihini ve Avrupa ülkelerinin eğitim tarihlerini bilmenin; dünü bilmek, bugünü anlamak felsefesi bağlamında faydalı olacağı umulmaktadır.