Günümüzde para piyasasını ayakta tutan bankalar bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle tüm faaliyetlerini dijital bir platform içerisine taşımaktadır. Bu durum bankaların müşterilere daha hızlı hizmet vermesini sağlarken, veri akışının hızlanması ve bankalarca işlenen veri hacminin ve çeşitliliğinin artması da bazı hukuki sorunları ortaya çıkarmıştır.
Müşteriler açısından ise işlemlerini dijital platforma taşıyan bankaların gizliliği sağlayan dijital bir ortam sunması müşterinin güvende hissetmesini sağlayan temel unsurlardan biri haline gelmiştir. Bankaların bir güven kurumu olarak nitelendirildiği göz önüne alınırsa değişen koşullar karşısında güven ilişkisini sağlamlaştıracak önlemler alması son derece önemlidir.
Kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması için getirilen Kişisel Verilerin Korunması Kanunu; bankaların sır saklama yükümlülüğüne ek olarak bankalara müşterilerinin karşılaşabileceği ihlallere karşı bir güvence sisteminin oluşturmasını gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada bankaların tabi olduğu diğer mevzuat hükümleriyle birlikte Kanun hükümlerinin bankaların gerçekleştirdiği işlemlere etkileri ve bu işlemlerin Kanun hükümlere uyumlu bir şekilde devam edebilmesi için uyulması gereken usul ve şartlar değerlendirilmektedir.