Günümüz rekabet çağında hem işletmeler hem de iş arayan adaylar en mükemmel eşleşmeyi sağlamak için çaba sarf etmektedirler. İşverenler en yetenekli çalışanları işletmelerine çekmek, adaylar ise işveren marka imajı en kuvvetli olan işletmelerde çalışmak istemektedirler. Bunun sonucunda doğal olarak her iki tarafın da olumlu bir izlenim bırakmak için "işe alma süreçlerini" etkili iletişim prensipleri ile yönetmesi kaçınılmazdır. "Beden Dili ve Ötesi" kitabında işe alma sürecinin başından sonuna kadar ve özellikle de işe alma mülakatlarında dikkat edilmesi gereken sözsüz iletişim araçlarının neler olduğu, bunların neden önemli olduğu, mülakatlarda beden dili okumanın taraflara ne gibi faydalar sağlayacağı basit ve anlaşılabilir şekilde incelenmiştir.
İnternet kullanımının yaygınlaştığı hatta zamanımızın çoğunu sosyal medyada gezerek ve paylaşımlarda bulunarak geçirdiğimiz bu dönemde "görsellik – imaj – izlenim" belki de hiç bu kadar önemli olmamıştı. Kitabın "Beden Dili ve Ötesi" vurgusuyla hazırlanmasının en temel nedeni de aslında kişilerarası iletişimde sözsüz iletişim mesajlarının sadece bedenimiz aracılığıyla değil işletmenin imajı, marka değeri, bulunduğu konum ve iç dizaynı, mülakatların gerçekleştiği ortam, mülakat sorumlularının davranışları; adayların kendilerini ifade etme tarzları, yaşadıkları çevre, sosyal medya paylaşımları ile dış görünümlerinde tercih ettikleri renkler aracılığıyla verilmesidir. Amacımız İKY hakkında eksik bilgilere sahip öğrencilere, okuduğu lisans programı ne olursa olsun İKY alanında çalışmak isteyenlere ve özellikle de stratejik öneme sahip işe alma işlevini yürüten veya bu alanda çalışmak isteyenlere yol göstermektir.