Kitap, beden eğitimi öğretmeni ve aday öğretmenlere, eğitim ve öğretimde öğrenciye hedef davranışların kazandırılmasında ortaya çıkan problemleri tanıyabilme, buna uygun teknikleri seçebilme ve problemi çözebilme becerisini kazandıracaktır.
Dört bölümden oluşan kitap, gözlem, gözlem süreci, kayıt teknikleri ve bilgi toplama yöntemleri ile verileri yorumlama ve rapor etme çalışmanın ilk bölümünü; Öğretim yöntemi, organizasyonu ve davranış gözlem modelleri ile öğretmen adayı öğrencilerin arkadaşlarını gözlem modeli çalışmanın ikinci bölümünü, eğitim ve öğretimin niteliğini yükseltmede önemli işlevi olan sözlü ve sözsüz iletişim kavramları üçüncü bölümü, antrenör ve sporcu ortamı, antrenör davranışı gözlem modeli ve bilgisayarın beden eğitimi ve sporda kullanımı konuların kitabın son bölümünde ele alınmıştır.