Denetim faaliyeti, tarafların ortak dili konuşması kadar birbirlerinin uzmanlıklarına ve farklılıklarına saygı duymaları ama tüm bunların ötesinde birbirlerini tanıma çabası içerisinde olmaları ile anlam kazanmaktadır. Öğretmenler ve eğitim denetmenleri legonun parçaları gibi birbirlerini bütünleyen paydaşlardır. Tarafların benimsedikleri eğitim felsefelerine bağlı olarak uygulanacak denetim modellerini belirleme hedefi, tarafları birbirlerine yakınlaştırmanın yanı sıra ihtiyaç duyulan farklı denetim modellerinin de geliştirilmesine katkı sağlayabilir. Bu tez, denetim modelleri ve eğitim felsefelerinin etkileşimine yönelik oldukça ayrıntılı bir literatürün yanı sıra uygulayıcı ve araştırmacıların gereksinim duydukları geçerliliği ve güvenirliği yüksek iki önemli ölçme aracını alanyazına kazandırmıştır.
Prof. Dr. Yılmaz TONBUL