Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği, yirminci yüzyılın en önemli entelektüel kişiliklerinden ikisini yeni bir bakış açısıyla karşılaştırıyor. Benjamin'in ve Barthes'ın fotoğrafla ilişkilerinin şimdiye kadar keşfedilmemiş boyutlarını araştırırken bir yandan da bilindik metinlere yeni yorumlar getiriyor; ancak yakın geçmişte ortaya çıkarılmış olan kaynakları çözümlüyor. Çalışmalarının farklı tarihsel, felsefi ve kültürel bağlamlarına karşın, Benjamin ile Barthes'ın, yalnızca fotoğrafa özgü benzer konular ve sorunlarla –fotoğraf ve ona bakan kişi arasında, benlik ve öteki arasında yaşanan bir yüzleşme şeklindeki ilişkinin yanı sıra zaman, öznellik, bellek ve kayıp arasındaki dinamik bağ dahil- ilgilendiklerini ileri sürüyor. Her iki yazar da fotoğrafın algınlanışının "tekil olayına" ve bunun fotoğraf imgelerinin gücünden, keskinliğinden kaynaklanan etik, varoluşçu boyutlarına vurgu yapıyor. Fotoğraf tarihi ile kuramı, kültürel eleştirellik, otobiyografi arasındaki karmaşık ilişkiyi eşleştiren bu kitap yalnızca tarihçilerin ve fotoğraf kuramlarının değil, edebi ve kültürel çalışmalar yürüten akademisyenlerin de fazlasıyla ilgisini çekecek.
Benjamin ile Barthes'ın fotoğraf ve ona bakan kişi arasındaki etkileşime dair vizyonları arasındaki bağlantılar ağının özenle izini süren bu kitap, paha biçilemez bir eleştiri örneği sergiliyor. Kathrin Yacavone'nin çalışmasını, fotoğraf fenomenolojisine ciddi anlamda ilgi duyan ya da bir fotoğraf imgesinin tekil etkisini hissetmiş herkesin mutlaka okuması gerek.
- Micheal Sheringham, Marchal Foch Fransız Edebiyatı Profesörü, All Souls Koleji, Oxford Ünviersitesi
Benjamin'in ve Barthes'ın fotoğraf üzerine çalışmalarının karşılaştırılmalı incelemesi olan bu kitap, bir ilk! Doğrudan doğruya, fotoğraf üretimini ve okumasını içeren etik olgusuna hitap ediyor.
- Elizabeth Stewart, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, Yeshiva Üniversitesi, New York
Kathrın Yacavone Birleşik Krallık'taki Nottingham Üniversitesi'nde Fransızca ve Frankofoni Çalışmaları Bölümü'nde ders vermektedir.