Siyasal iletişim sürecinde yürütülen halkla ilişkiler kampanyaları ile siyasal adaylar ve partiler mesajlarını seçmene ulaştırıp, seçmenin oyunu alabilmek için birçok yöntem, teknik ve araçtan faydalanır. Bu araçlardan biri de müziktir.
Siyasal iletişim kampanyalarında müzik kullanımı politik kampanyaların geçmişi kadar eskidir. Seçimlerin olduğu birçok ülkede yürütülen siyasal kampanyalarda müzik ilk dönemlerden beri kullanılmıştır. Müziğin farklı işlevleri, insan duygularını derinden etkilemesi, verilen mesajı daha da kuvvetlendirmesi gibi etkilerinin olması müziğin siyasal açıdan bir iletişim aracı olarak kullanılmasını sağlamıştır. Müzik, içinde yaşanılan toplumun bir ürünü olduğu için siyasi yapıdan etkilenmektedir.
Bu çalışma; günümüzde stratejik bir şekilde yürütülen siyasal halkla ilişkiler kampanyalarında kullanılan müziklerin kullanım alanları, kullanım şekilleri, siyasal iletişim ve siyasal kampanyalardaki önemi düşünülerek kaleme alınmıştır. Siyasal halkla ilişkiler kampanyalarında müziğin kullanımına dikkat çekmek amacıyla hazırlanan bu çalışma teorik bir çerçeve niteliğindedir.
Bu çalışmadan yola çıkılarak konuyla ilgili farklı çalışmaların da yapılacağına inanılmaktadır.