Küreselleşme, iletişim, bilişim teknolojisinde meydana gelen hızlı değişiklikler ve müşteri beklentilerinin karmaşık bir hal alması gibi nedenlerden dolayı şirketlerin rekabet üstünlüğü elde edebilmeleri ve sürdürülebilirliğini sağlayabilmeleri her geçen gün zorlaşmaktadır. Bu durum şirketlerin adanmış çalışanlara olan ihtiyacını artırmaktadır. Çünkü adanmış çalışanlar işlerini iyi yapabilmek için çok çalışmakta, şirkete karşı güçlü duygusal bağ hissetmekte, daha iyi hizmet ve müşteri odaklı olmakta, çalışma arkadaşları ile uyum içinde çalışmakta, şirketin başarısına katkı sağlamak için kendi istekleri doğrultusunda ekstra çaba göstermekte ve şirket üyeliğine istekli bir şekilde devam etmektedir. Adanmış çalışanlar daha üretken ve sadık olduklarından adanmış çalışanlara sahip olmak şirketlere büyük fayda sağlamaktadır. Böylece adanmışlık ile birlikte iç gücü devir hızı oranı düşmekte ve örgütsel performans artmaktadır. Bundan dolayı şirketlerin, adanmışlığı etkileyen faktörleri bilmeleri ve bu doğrultuda çalışanların adanmışlığını güçlendirmeye yatırım yapmaları gerekmektedir.