Bu kitap, çocukların eğitimine katılan öğretmenler, ebeveynler ve öğretmen adayları hatta çocuğu tanımaya ilgi duyan tüm kişilere destek sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Konular, çocukların gelişim alanları temel alınarak işlenmiştir. Her bölümde gelişim alanlarına göre çocukların hangi yöntemlerle tanınacağına ilişkin bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde motor gelişimi değerlendirme, ikinci bölümde bilişsel gelişimi değerlendirme, üçüncü bölümde dil gelişimini değerlendirme, dördüncü bölümde duygusal gelişimi değerlendirme, beşinci bölümde sosyal gelişimi değerlendirme konuları ele alınmıştır. Altıncı bölümde performans temelli değerlendirme ve son bölümde okul dışı öğrenme ortamlarında değerlendirme konuları ele alınmıştır.