Çevre ve doğa son yılların en çok konuşulan konusu. Sadece konuşmakla da kalınmıyor; araştırmalar, yayınlar, uluslararası sözleşmeler, küresel eylemler de yapılıyor; yeni bilim dalları kuruluyor, kavramlar, kuramlar üretiliyor. Bütün bu çalışmaların vardığı son nokta "eğitim"dir. Bugünün ve geleceğin kuşaklarına çevre ve doğa farkındalığı kazandırmak; sorumlu yurttaş kimliği, sürdürülebilir gelişim bilinci, bilim okuryazarlığı becerisi, çevre ahlakı anlayışı edindirmek bu yeni eğitim hareketinin temelidir. Koruma eğitiminden ekolojik eğitime doğru bütüncül bir gelişim söz konusudur. Çevre-temelli eğitim, yertemelli eğitim, topluluktemelli eğitim, çokkültürlü eğitim, biyoçeşitlilik eğitimi, ekolojik adalet eğitimi bu alandaki yepyeni kavram ve yaklaşımlardır.
Öte yandan, sayısız bilim dalı bu alanda doğrudan ya da dolaylı çaba harcamaktadır: Çevresel psikoloji, çevresel sosyoloji, ekolojik psikoloji, kültürel antropoloji, okul psikolojisi, oyun psikolojisi, folkbiyoloji, deneyimsel pedagojiler vb. Ayrıca müzebilim, sağlık bilimleri, peyzaj mimarlığı, kent coğrafyası, toplumsal tarih vb.
Prof. Dr. Bekir Onur'un kitabı; çocuk-çevre-doğa bağlamında bütün bu kavramları, kuramları, bilim dallarını, eğitim yöntemlerini ve etkinliklerini inceleyen, değerlendiren geniş kapsamlı, çok kaynaklı bir çalışmadır.