Sağlıklı, mutlu, başarılı ve huzurlu çocuklar yetiştirmek hem ailelerin hem de eğitimcilerin temel amacıdır. Bu amaç doğrultusunda çağın gereksinimlerine ayak uydurabilen, gelişiminin ve ihtiyaçlarının farkında olan, beden ve ruh sağlığı yerinde çocuklar yetiştirmeyi hedeflerler. Ancak, bu büyük sorumluluk bazen sevinç, mutluluk ve gururu, bazen de önemli sorunları beraberinde getirir. Özellikle hızla gelişen bilim ve teknolojinin yarattığı sorunlar ve günümüzün ağır yaşam koşulları yetişkinlerin olduğu kadar çocukların da ruh sağlığını olumsuz yönde etkiler ve ne yazık ki başlangıçta küçük olan sorunlar birbiriyle etkileşime girerek devleşir. İşte sorunlar ve bilinmeyenlerle dolu bu zor süreçte, çocuklarımızı ne kadar iyi tanırsak ve onlarla ne kadar sağlıklı ilişkiler kurarsak, o oranda başarılı olabilir ve ruh sağlığı yerinde bireyler yetiştirebiliriz. Aksi takdirde sağlıklı bir toplum oluşturmak ve sağlıklı bir gelecek inşa etmek mümkün değildir.
Bu doğrultuda, Çocuk Ruh Sağlığı kitabı çocuğun gelişimi ve eğitimi ile ilgilenen kişilere; çocuğun ruhsal özelliklerini tanıtmanın yanı sıra gelişimindeki aksaklıkların olabildiğince erken belirlenmesine rehberlik etmesi amacıyla hazırlanmıştır. Ayrıca kitabın ilgili alan dersleri için de önemli bir kaynak olacağı düşünülmektedir.
Deneyimli akademisyenlerin uzmanlık alanlarına göre hazırladıkları kitap on bölümden oluşmaktadır. Kitabın; Birinci bölümünde; ruh sağlığının tanımı, önemi ve ilgili kavramlar, İkinci bölümünde; çocuk ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, Üçüncü bölümünde; çocukları tanıma ve değerlendirme, Dördüncü bölümünde; çocuk ve aile içi ilişkiler, Beşinci bölümünde; aile içindeki özel durumlar ve çocuk, Altıncı bölümünde; okul ve çocuk, Yedinci bölümünde; özel eğitime gereksinimi olan çocukların ruh sağlığı, Sekizinci bölümünde; çocuklarda uyum ve davranış problemleri, Dokuzuncu bölümünde; erken çocukluk döneminde savunma mekanizmaları, Onuncu bölümünde ise; erken çocukluk döneminde siber sağlık konularına yer verilmiştir.