Taklit, erken dönemden itibaren insan gelişiminde hem sosyal gelişim açısından hem de yeni davranışların edinilmesi açısından önemli bir rol oynamaktadır. Taklidin insanların gelişimindeki bu önemli rolü konusunda araştırmacılar arasında ortaya çıkan fikir birliği alanyazında belirgin olarak yerini almıştır. Taklidin, sosyal etkileşim ve öğrenme olmak üzere insan sosyo-bilişsel gelişiminde rol oynayan iki işlevi bulunmaktadır. Sosyal etkileşim işlevi ile taklit, bebeklik döneminde bir bebeğin çevresi ile etkileşiminde kullandığı ilk araçlardan biriyken; öğrenme işlevi ile taklit, bebeklerin araç kullanımı, sosyal normlar, kültürel kurallar, sözel dil gibi davranışları gözlemleyerek öğrenme sürecinde kullandığı bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Taklit becerilerinin insan gelişiminde oynadığı kritik roller, taklidin alanyazında sıkça araştırılan bir konu olmasının önünü açmıştır. Bu kitapta, tipik gelişim gösteren ve otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde taklit gelişimine ve ilerletilmesine ilişkin araştırma bulguları doğrultusunda bilgilerin sunulması, tartışmalara ışık tutulması ve ileri araştırma önerilerine yer verilmesi amaçlanmıştır. Türkiye'de taklit gelişimi ve eğitimi konusunu bilimsel araştırmaların bulguları ışığında derleyerek ele alan ilk kitap olma özelliği taşıyan bu kitapta; özel eğitim, okul öncesi eğitimi, çocuk gelişimi ve psikoloji bölümlerinde çalışan akademisyenlerin yanı sıra lisansüstü ve lisans eğitimi alan öğrencilere, bilimsel araştırmaların bulgularının eşliğinde taklidin gelişimsel serüveninin sunulması amaçlanmıştır.