Bu kitap çocuklara düşünmeyi, akıl yürütmeyi ve problem çözmeyi öğretmekle ilgilenen herkes için yazılmıştır. Kitapta yazar, son yıllarda geliştirilen düşünme becerileri öğretiminde temel kavramları, yöntemleri ve araştırma bulgularını gözden geçirmektedir. Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, çocuklara hem evde hem de okulda düşünmeyi öğretmenin mevcut yaklaşımları ve yolları hakkında bir sorgulama sunmayı amaçlamaktadır.
Düşünme becerilerinin öğretimi, günümüz eğitim araştırmalarının en değerli alanlarından biridir. Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, eğitimde "düşünme devrimi" hakkında bilgi edinmek isteyen herkes için temel bir okumadır.
"Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek" kitabının ikinci baskısı, her yaştan ve yetenekten çocukların düşünme ve öğrenmelerini geliştirmek amacıyla pratik yollar sağlamak için gözden geçirilmiş ve güncellenmiştir.
Kitabın ilk baskısı ile ilgili yapılan değerlendirmeler şöyledir:
"Her sayfa zengin fikirlerle dolu... faydalı bir kitap, bilimsel bir kitap ve hepsinden önemlisi okunabilir bir kitap." (John Cowan, The Open University, İskoçya).
"O kadar teşvik edici ve ilham verici ki tekrar okumak üzereyim." (Stajyer Öğretmen).
"Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek ... şimdiye kadar sahip olduğum en teşvik edici ve heyecan verici okuma deneyimi oldu." (Ebeveyn)
Robert Fisher, bir öğretmen, eğitim alanında bir yazar ve araştırmacıdır. İngiltere, Afrika ve Hong Kong'daki okullarda öğretmenlik ve beş yıl boyunca da başöğretmenlik yapmıştır. Eserleri arasında, "Düşünmeyi Öğretmek", "Düşünmek için Hikâyeler", "Düşünmek için Şiirler", "Düşünmek için Oyunlar", "Head Start" ve "Çocuklara Öğrenmeyi Öğretme" kitapları yer almaktadır.
Çocuklarla felsefe üzerine yaptığı araştırmasıyla doktora derecesi almıştır. Brunel Üniversitesi'nde Eğitim Profesörü olan Fisher; öğretme, öğrenme, düşünme ve yaratıcılık üzerine birçok projeye danışmanlık yapmaktadır.