Öğretim programları, ülkelerin gelecekle ilgili nasıl bir birey yetiştirileceğine karar verdikleri temel eğitim metinleridir. Bu amaca uygun olarak da her ders için öğretim programları, belirlenen yaklaşımlar, politikalar ve ilkeler doğrultusunda hazırlanır. Ders öğretim programları, çıktısı öğrenci olan ve bütün eğitim paydaşlarının sorumluluklarını belirleyen, aynı zamanda uygulamanın niteliği ve sürecin nasıl gerçekleşmesi gerektiğini de tanımlar. Bu bağlamda Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar geçen süreç içerisinde çok sayıda Coğrafya Dersi Öğretim Programı geliştirilmiş ve uygulanmıştır.
Coğrafya Dersi Öğretim Programları adlı bu eser Cumhuriyet Dönemi coğrafya müfredatlarını bir arada ve objektif bir şekilde okuyucuyla buluşturarak coğrafya eğitimine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırıcılar, uygulama gerçekleştirecekler ve politika yapıcılar için kaynak niteliğindeki bu kitapta, Coğrafya Dersi Öğretim Programları kronolojik olarak tasnif edilmiş ve işlenmiştir.
Kitapta, Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar geçen süreçte uygulanan Coğrafya Dersi Öğretim Programları; program felsefesi, öğretim amaçları, program öğeleri ve içerik boyutuyla incelenmiştir.