Bir anne adayı çocuk psikiyatristine gider. Çocuk yapmak istediğini ifade eder. Doktor aile içi ilişkilerini sorar. "Evde stres vs. var mı?" der. Anne adayı "Yeni evliyiz, bazı sorunlar oluyor haliyle." diye cevap verir. Doktor "Çocuk yapmayı erteleyin, stresli ortam riskli." der. Oysaki burada en temel mesleki ilke ihlal edildi. Bir uzman sizin yerinize bu kadar ke-sin bir karar veremez. İkincisi de, hangi evlilikte sorun ve stres ortamı yok ki? Bunca anne sanki önce stres vb. psikolojik süreçlerden arındı da ondan sonra çocuk yaptı! Millet savaş ortamında bile çocuk yapıyor. Bir matematikçi bilgi ile konuşur. İşlemlerinin "bana göresi" ve "sana göresi" olmaz. Ancak bizim alanda konuşan profesyonellerin her dediği bilgi değildir. Bu uzmanların ağzından çıkan ve çocuklarınıza yönelik olarak sizde bir tutum ve davranış doğurabilecek, bir yol ve yordam belirlemenize neden olabilecek çoğu söz ve tavsiye bir yorumdur, kanaat-tir. Bu kritik ayrımı bilmenizde fayda vardır. Zira hiçbir yorum bilgi kadar, hele hele bilimsel bilgi kadar sağlam ve güvenilir değildir. Bir yorumda ve kanaatte kişisel algılardan toplumsal değerlere; ego, kapris, kompleks vb. kişilik sorunlardan mesleki deneyim süreçlerine kadar birçok etken rol oynar. Bu sebeple, psikoloji / pedagoji konusunda bir uzman dinlerken veya bir eser okurken bu mühim ayrıntıya azami derecede dikkat edilmeli.