Eğitim süreçlerinde bireysel farklılıklar, ilgi ve yetenekler odağa alınmadığında kendi yeteneklerini sezinleyip geliştirememiş, mesleğinde başarılı olamayan bireylerin yetişmesine neden olmaktadır. Okullarda bireysel farklılıkları odağa alan, farklı öğrenme olanakları tanıyan, her bireyin gizil yeteneklerini sezinlemesini ve geliştirmesini sağlayacak eğitim ortamlarının yaratılması gerekmektedir. Çoklu zekâya uygun ortamın yaratılmasında kuşkusuz öğretmenlerin kullandığı araç-gereç kadar kazanıma ve konuya uygun olarak uygulamaya koyacakları etkin öğretim yöntemlerinin de önemli bir yeri vardır. Bu yöntemler içinde çoklu zekâya uygun bir öğrenme ortamı yaratması açısından yaratıcı dramanın önemli bir işlevi olduğu söylenebilir. Çoklu Zeka Yaratıcı Drama Uygulamaları kitabında, erken çocukluktan yetişkinliğe kadar çoklu zekâ türlerine uygun olarak oluşturulmuş birçok yaratıcı drama etkinlik planına yer verilmiştir. Bu kitap, öğretmen adaylarına, öğretmenlere ve yaratıcı drama alanında eğitmen olarak görev yapan uzmanlar için önemli bir kaynak işlevi görebilecektir.