Türk eğitim tarihinin özgün kurumlarından biri olan Köy Enstitüleri, eğitim, köy-köycülük, ekonomik ve sosyal kalkınma, Cumhuriyet'in getirdiği yeni siyasal yapılanmanın kırsal kesime ulaştırılması yönleriyle kuruluş aşamasından günümüze kadar dikkat çekmiştir.
Enstitüler, üzerinde en çok konuşulan ve tartışılan bir olgu haline gelmiştir denilebilir. Bu konuda akademik yayınlar yapılmış, üniversitelerde Yüksek Lisans ve Doktora tezleri hazırlanmıştır. Köy Enstitülerini anlamak açısından bu çalışmalar son derece önemlidir. Özellikle son yıllarda artan Köy Enstitüleri çalışmalarının akademik yeterlik bakımından incelendiği bu eserde yazar, çalışmaların niteliğine odaklanmıştır. Eser, aynı zamanda Köy Enstitülerine yönelik sağlık, güzel sanatlar ve edebiyat alanlarında hâlâ özgün çalışma konularına işaret ederek yol gösterici bir rehber niteliği taşımaktadır.