Davranış Travmanın Dilidir, yetişkinlerin çocukların davranışları üzerindeki varsayımlarını sorgulayarak travmaya duyarlı olma noktasında yeni bir yol haritası çiziyor.
Karen Gross, dünya üzerinde travmatik olayların yaygınlığı göz önünde bulundurulduğunda, eğitim kurumlarının ve bu kurumlarda çalışanların, okullarda ortaya çıkan travmatik semptomlara yaklaşımlarını ve tepkilerini değiştirmelerinin zamanının geldiğini söylüyor.
Eğitimcilerin çoğu sadece travmanın var olduğunu biliyor. Ancak neye benzediğini, öğrencileri nasıl etkilediğini ya da öğrencilerin bu konuda bir yol bulmalarına nasıl yardımcı olacağını bilmiyor. Karen Gross, ebeveynleri ve eğitimcileri travmaya duyarlı olmaları konusunda bilinçlendirmek için rakamlardan ve kişisel örneklerden faydalanıyor. Halihazırda kullanılan puanlama sistemlerine açıklık getirerek travmanın tanımlanması ve iyileştirilmesi için yeni ve alternatif yaklaşımlar sunuyor.