Mikro ve makro iktisat öğretisinde ve bu konularda yazılan sayısız kitaplarda dayanıklı tüketim mallarına ya hiç yer verilmemekte ya da çok az yer verilmektedir. Oysa günümüzde hanehalkı harcamalarının büyük bir kısmını konut, araba, beyaz eşya, televizyon, bilgisayar, cep telefonu v.b. dayanıklı tüketim malları oluşturmaktadır.
Öte yandan başta araba ve konut olmak üzere bir çok dayanıklı tüketim malı ikinci el piyasasında alınıp satılmaktadır.
Yaşanan ekonomik krizlerde dayanıklı tüketim malları tüketiminin ve üretiminin rolü nedir? Krizlerden dayanıklı tüketim malları nasıl etkilenmektedirler? Dayanıklı tüketim malları tüketimiyle üretiminin ekonomik büyüme üzerindeki etkileri nelerdir?
Elinizdeki çalışma dayanıklı tüketim malları konusunda yapılmış teorik bir sentezdir. Kuşkusuz bu konuda yapılacak daha çok şey vardır.