Bugünün pazarlarına yön veren küreselleşme birçok sektörü etkilediği gibi denizcilik sektörünü de etkilemektedir. Gemiler aynı gün içerinde yapılan yazışmalarla bağlanmakta, dünyanın neresinde olursa olsun gemi bilgileri saatlik olarak armatör ve yük sahiplerine ulaşmaktadır. Yük sahiplerinin de istekleri ve ihtiyaçları değişmekte, daha hızlı ve yeni gemiler tercih edilmekte, liman işletmelerinden hizmetlerinde farklılaştırma yapmaları beklenmektedir.
Yine deniz işletmeciliğin en önemli pazarını oluşturan kruvaziyer ve yat turizminde turistlerin istek ve ihtiyaçları değişmekte, kruvaziyer turistler golf simülatörlerinin, farklı türde mutfakların yer aldığı, profesyonel animasyonların sergilendiği, ultra herşey dahil sistemin uygulandığı farklı ve özellikli destinasyonları içeren deniz seyahatlerini tercih etmektedir.
Bütün bunlar deniz işletmeciliğinde pazarlama yönetiminin önemini ortaya koymaktadır.