Ders dinlemediğim için öğretmenlerim bana çok bağırıp çağırdılar, neden dinlemediğimle ilgili bir şey sormadılar. Neyi hangi bağlam ve ortamda nasıl dinleyeceğim konusunda fikir sahibi olamadım. Arkana yaslan, dik otur, sus dediler fakat bunun nedenini anlayamadım. Dinlemenin temelinin ailede atıldığını sonradan öğrendik, ailemiz de bize susmayı öğretti. Fikrimizi açıklamak istediğimizde yorgunum, şimdi işim var, başımı ağrıtma, ne çok konuşuyorsun gibi sözlerle bizi engellediler, çünkü dinlemeyi ve onun önemini bilmiyorlardı.
Bu eseri yeni nesiller ve öğrenciler dinlemeyi her yönüyle öğrensinler, ailelerine de öğretsinler, etkili dinleyerek hem başarılı hem de mutlu olurlar diye yazmaya çalıştım. Eserde dinlemenin ne kadar önemli olduğunu, iletişim ve aile içi iletişimde dinlemenin faydalarını bulacaksınız. Bakmak, görmek, ergonomik kurallar, zaman yönetimi ve uyku gibi unsurların dinleme açısında neler ifade ettiğini incelemeye çalıştım. Dinleme engellerinden bahsettim. Dinleme çeşitleri ile yöntemlerini açıklamaya çalışarak hangi konunun nasıl ve hangi yöntemle dinlenmesi konusunda yol haritası hazırladığımı düşünüyorum. Duygu denetimi, zaman israfı, doğru soru sorma, susmanın ne kadar anlamlı olduğu, ikna, duyum ve algılamaya dikkatlerinizi çekmek istedim.
Özellikle şiirlerimle konunun önemini vurgulamaya; Anne-Baba, Öğretmen ve bu kitabın odak noktası olan Öğrencilerin duygularına tercüman olmaya çalıştım. Bu eser okunduğunda: Umuyorum Aileler, Öğrenciler ve Öğretmenler empati yapacaklar ve birbirlerini daha iyi anlayacaklardır.