Yeni iletişim teknolojileri, iletişim ve medya sektörünün dinamiklerini değiştirmiştir. Dijital iletişim kavramıyla tanımlanan süreçler, iletişim ve medya sektörünün iş yapış süreçlerini derinden etkilemiştir. Dolayısıyla bu sürecin olumlu ve olumsuz yönleri de ortaya çıkmıştır. Dijital iletişimin dinamikleri doğrultusunda ortaya çıkan ve devam eden dijital dönüşüm süreci, medya kuruluşlarını da etkilemiştir. Özellikle mecralar arası etkileşim ve medya sektörü çalışanlarının dijitalleşme sürecine uyum sağlama durumu iki önemli faktör olarak öne çıkmıştır. Dijital dönüşüm süreci, yeni iletişim teknolojilerinin evrilmesiyle birlikte devam etmektedir.
"Dijital Dönüşüm - Yeni Medya ve İletişim " kitabı; yeni medya okuryazarlığı, kişisel veri mahremiyeti, dijital halkla ilişkiler, etkileşimli televizyon yayıncılığı, fenomen pazarlaması, sosyal medya yönetimi, dijital kurumsal iletişim, sosyal medya odaklı sosyal sorumluluk, sinema ve dijital oyun ilişkisi gibi konuları detaylı olarak ele alarak, dijital dönüşümün çeşitli boyutlarını ortaya koymaktadır.