Dijitalleşmenin kültür ve sanat alanındaki etkilerinin yoğun biçimde görülmeye başladığı günümüzde müzik, dijital olarak üretilen ve tüketilen bir ürün hâlini almıştır. Müziğin icrasında ve müzik dinleme pratiklerinde yararlanılan teknolojiler sürekli bir gelişim ve değişim içerisinde birbirlerine uyarlanırken değişim süreci, arkasında daima daha fazlasını bırakarak ilerlemektedir. Dijital teknolojiler, müziğin şimdiki zamanını erişimi kolay, çok seçenekli, kişisel ve ücretli bir niteliğe büründürürken geleceği için de ilgi çekici yenilikler vaat etmektedir. Müziğin geçmiş zamanı ise müzikle ilgili en temel duygularımıza ve müziğin ekonomik niteliğine uzanmakta, böylelikle de günümüzün müzik endüstrisine ve popüler şarkılarına ışık tutmaktadır.
Müziğin dönüşümünü, yabancılaşma, metalaşma, kültür endüstrisi ve postmodernizm gibi kavramlarla, çevrimiçi müzik platformları ve sanal gerçeklik gibi teknolojik yeniliklerle ve yeni medya, reklamcılık, sinema gibi alanlarda ele alan kitap, dijital müziğe disiplinlerarası bir bakış sunmaktadır.