Bu eser, günümüz dijital dünyasında birey, toplum ve iletişim ilişkisini disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alarak iletişim bilimleri alanına katkı sunmayı amaçlamaktadır. İçerisinde 15 özgün çalışma bulunan eserde birey, toplum ve iletişim ilişkisi sosyoloji, psikoloji, pazarlama, reklamcılık, gazetecilik ile siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler olmak üzere çeşitli disiplinlerde kıymetli çalışmaları bulunan araştırmacıların dijitalleşme merkezli yaklaşımlarıyla irdelenmektedir. Dijitalleşmenin bireysel ve toplumsal ilişki ve iletişim biçimlerini nasıl etkilediği ile dijital ortam ve araçların kurumsal yapı ve süreçleri nasıl değiştirdiğine ilişkin sorular, araştırmacıların eser kapsamında tartıştıkları konulardan bazılarını oluşturmaktadır.