Dil Müdahalesinin amacı çocuğa sadece dil ve konuşmaya ilişkin becerileri öğretmek değil, onu daha iyi bir iletişimci yapmaktır. İletişim karşılıklı etkileşimle gelişen bir süreçtir. Dolayısıyla bu süreçte sadece çocukla birebir çalışmak yeterli olmamaktadır. Bu düşünceden hareketle dil müdahalesi çocuğun içinde yaşadığı çevrenin aile, öğretmen ve akranların karşılıklı katkılarıyla başarıya ulaşabilir. Bu kitap, dil ve konuşma terapistleri ile başta okul öncesi ve sınıf öğretmenleri olmak üzere çocukla eğitim-öğretim süreci içerisinde yer alan eğitimci ve uzmanlara sınıf ortamında destek sunmaya yönelik önerilerle yol göstermek amacıyla uzman dil ve konuşma terapistleri tarafından hazırlanmıştır.