Günümüzde bir taraftan din eğitimine ilgi ve yönelim artarken, bir taraftan da ortaya çıkan sorun ve ihtiyaçlar doğrultusunda, din eğitiminin hem içeriği, hem de metot ve yöntemleri değişmektedir. Geçmişte içerik olarak daha çok ilmihal bilgilerine yer verilip, sadece inanılan dinin eğitimi ve öğretimi yapılırken günümüzde artık daha çok psikolojik ve sosyolojik ihtiyaçlar doğrultusunda çoğulcu bir yöntem izlenmektedir. Artık din eğitiminin amacı, gelecek nesilleri sadece inançlı bireyler olarak yetiştirmek değil, çoğulcu bir toplumda yaşamanın gereklerini ve küresel nitelikli sorunları da dikkate alarak, bu sorunları çözmeye muktedir bireyler yetiştirmektir. Gelişmiş ülkelerin din eğitimi müfredatlarına ve araştırma alanlarına baktığımızda, din eğitimi konularının daha çok sorun ve hizmeti temelli bir muhtevaya sahip olduğunu görmekteyiz. İşte son zamanlarda diğer dünya ülkelerinde tartışılan küresel ve teolojik konular ülkemizde de yavaş yavaş tartışılmaya ve din eğitiminin ilgi alanlalrından olmaya başlamıştır. Bu kitabın temel amaca da, Din Eğitimi alanında çalışma yapacak olanları, alanla ilgili temel konulardan haberdar ederek yapacakları çalışmalarda onlara yardımcı olmaktır. Kitapta temel olarak küreselleşme, çok kültürlülük, dini çoğulculuk, yapılandırmacılık, Avrupa Birliği ve Din Eğitimi politikaları, barış eğitimi, hoşgörü eğitimi, çevre eğitimi, vatandaşlık ve din eğitimi, bakıma muhtaç kişilere hizmet verenlerin dini değerler eğitimi, cinsel eğitim ve ölüm eğitimi gibi birbirinden ilginç konular yer almaktadır. Çalışmanın çağdaş din eğitimi alanına önemli katkılar sağlayacağı ümit edilmektedir.