Bu kitap ile öğrencileri alışılagelmiş yöntemlerden farklı olarak dört duvarla çevrili sınıf ortamının dışına çıkararak; bu ortamlarda bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerinin yanı sıra psikolojik ve sosyal alanlardaki gelişimlerine odaklanılmıştır. Bu odak noktasından hareketle çok yönlü gelişimlerine katkı sağlamak amaçlı sınıf dışı eğitimle ilişkilendirilebilecek öğretim tür, yöntem ve teknikleri birleştirilmiş ve etkinlik önerileri sunulmuştur.
Kitap içerisindeki bölümlerde sınıf dışı eğitimin tanımı, tarihçesi ve pedagojisi, sınıf dışı eğitimin gerçekleştirilebileceği ortamlar, sınıf dışı eğitimdeki risk faktörleri, sınıf dışı eğitimde kullanılabilecek yapılandırılmış ve yapılandırılmamış materyaller ve ölçme değerlendirme konularına yer verilmiştir.