Karar almak bütün yöneticilerin en önemli işidir. Bu aynı zamanda en zor ve en riskli iştir. Kötü kararlar bir şirkete ve bazen bir kariyere telafisi imkânsız zararlar verebilir. Öyleyse, kötü kararların kaynağı nedir? Belirsizlik içeren olaylara ilişkin tahminlerimizi nasıl iyileştirebiliriz? Yöneticiler kendilerini çeşitli psikolojik tuzaklara karşı nasıl koruyabilir? Önemli iş kararlarının sağlam ve güvenilir olmasını sağlamak için neler yapılabilir? 10 Must Reads dizisinin 9. Kitabı Doğru Karar Almak en iyi savunmanın her zaman farkındalık olduğunu bilenler için kaleme alındı.
"Karar Almanın Gizli Tuzakları"
- John S. Hammond, Ralph L. Keeney ve Howard Raiffa
"O Büyük Kararı Almanızdan Önce"
- Daniel Kahneman, Dan Lovallo ve Olivier Sibony
"Felaketten Nasıl Uzak Durulur?"
- Catherine H. Tinsley, Robin L. Dillon ve Peter M. Madsen
"Kararsızlık Kültürünü Alt Etmek"
- Ram Charan
"Karar Vermek Hakkında Bilmediğiniz Şey"
- David A. Garvin ve Michael A. Roberto
"Karar Yetkisi Kimde?"
- Paul Rogers ve Marcia Blenko
"Ne Kadar Etik (değil) siniz?"
- Mahzarin R. Banaji, Max H. Bazerman ve Dolly Chugh
"Daha İyi Kararlar Alın"
- Thomas H. Davenport
"İyi Liderler Neden Kötü Kararlar Alırlar"
- Andrew Campbell, Jo Whitehead ve Sydney Finkelstein
"Plan Yapmaktan Vazgeçin; Karar Almaya Başlayın"
- Michael C. Mankins ve Richard Steele