"Uzakdoğu uygarlığında 'şiddet' fikri çok farklıdır; 'doğrudan eylem'dışlanır 'dolaylı eylem' övülür. En iyi tahsildar Çin'de en iyi vergi toplayandeğil, vergi toplarken en az can yakandır; en iyi komutan en iyi savaşandeğil, döneminde pek mesele çıkmayacak kadar talihli olandır... BuBatı'nın erdem sorunsalıyla karşıt bir durum: Aristo'da erdem kendialanında başarıyla ölçülürdü ama başarı tanımlanmış bulunan işini iyiyapmaktı... Doğrudan eylem; Batı uygarlıklarında kuru tarım, topyekûnhasat; dolaylı eylem, Çin tarımı, entansif; musonları bekler, tek tekbütün pirinç saplarıyla ve taneleriyle uğraşır... Batı tıbbı; kesme, dikmeve delme; Çin tıbbı, uzaktan, yakma ve akupunktur... Batı'da kürek,Uzakdoğu'da yelken... Batı'da sürü-kitle çobanlığı, Uzakdoğu'da çobanlıkyok –daha doğrusu manda çobanı çocuklar– genellikle sürünün kaplantarafından kapılmalarını engeller..."
Ulus Baker "Yazı"sını, akışları, kazaları, olayları biriktiren, gösteren,kaydeden bir "Dolaylı Eylem" makinesi olarak kuruyor: "Yazmak iletişimkurmak değil direnmektir." Aralıklı ve süreksiz figürlerin makinemsidüzenekleriyle kesilen sürekli içerik ve ifade akışları sistemi olarakyazı… F-Tipi'nden, ölüm oruçlarına, 11 Eylül'den muhafazakârlığa, dilintotaliterliğinden aileye. yazı makinesini çalıştırıyor.
Dolaylı Eylem, üç bölümden oluşuyor: Eylem Felsefesi [Akışlar], ArızaFelsefesi [Kazalar], Olay Felsefesi [Olaylar].