Drama Sınıfı kitabı, eğitsel, mesleki ve toplumsal ortamlarda drama eğitimi vermek isteyen eğitimcilere kullanışlı ve kolay ulaşılabilir bir yaklaşım sunar. Bu metin, Brezilyalı eğitimci Paulo Freire'nin öncü çalışmalarına dayanarak, drama eğitimcilerinin çalışmalarını en etkili kılacak şeyin, eğitimcilerin uygulamaları öncesinde ve uygulamaları sırasında yaptıkları çalışmaya ilişkin derinlemesine düşünmeleri ve kafa yormaları olduğunu ileri sürmektedir.
Metin, etkili bir drama uygulamasının püf noktalarının ve ilkelerinin ne olduğuna ilişkin açık öneriler sunmaktadır.Drama Sınıfı kitabı, drama öğretimiyle ilgili uluslararası gelişmelerin ışığında, dünyanın önde gelen iki drama eğitimcisinin öncü çalışmalarını bir araya getirmektedir. Kitapta bu iki öncüden Cecily O'Neill'in ön-metnin önemine yaptığı vurgu ve drama etkinliklerinin başlangıç aşamasında zorlu öğretim materyallerinin nasıl birbirine bağlanacağı sorunsalıyla ilgi anlayışı çözümlenmiştir. Diğer bir öncü David Booth'un hikâye temelli drama yaklaşımı ele alınmış ve bu yaklaşımın eğitim programlarında nasıl etkili bir öğrenme aracı olarak kullanılabileceği incelenmiştir. Kitap, kuram ve praksisi (uygulamalı süreçleri düşünsel yanıyla bütünleyerek ele alan) iyi bir biçimde harmanlarken eğitimcilere kendi uygulamalarına ilişkin derinlemesine düşünen uygulamacılar olmanın yollarını da göstermektedir. İlkokul, ortaokul ve liseyi de kapsayan bütün öğretim düzeyleri için sahaya sürülmüşDrama Sınıfı kitabı, eğitimde dramanın gücüne kendisini adamış olanlar için gerekli ve amaca uygun bir kitaptır.
Philip Taylor, Avustralya'nın Brisbane şehrindeki Griffith Üniversitesi'nde Applied Theatre (Uygulamalı Tiyatro) Araştırmaları Merkezi'nin yöneticisidir. Taylor, öğretmen araştırmaları, eğitimde drama konularında yaptığı eleştirel çalışmalar ve dünya çapında verdiği konferanslarda yaptığı sunumlarla tanınmaktadır. Önceki kitaplarından bazıları arasında; 'Redcoats and Patriots: Reflective Practice in Drama and Social Studies (Kırmızı Ceketliler [Amerikan kolonilerindeki İngiliz Askerleri])' ve 'Vatanseverler: Sosyal Bilgiler Dersi ve Dramada Eleştirel Uygulamalar)' ve 'Researching Drama and Arts Education: Paradigms and Possibilities (Sanat Eğitimi ve Dramanın Araştırılması: Paradigmalar ve Olanaklar)' bulunmaktadır.